2009. január 20., kedd

Ítélet!

Engem irritál, ha megmondják, mi helyes, és mi nem.
A kategorikus kijelentés volta az, ami irritál. A véleményem kinyilvánítása az más. Végülis abban is benne van, hogy nekem ez az igaz, és a teljesen elfogadható, és más nézetett vonakodok elfogadni.
A "Szerintem ezt nem kéne." nem ugyanaz, mint az "Ezt nem szabad, ez csúnya dolog!" kifejezések.
MIndkettőnek hasonló az értelme, de egyik csak részleges ítéletet hirdet, a másik viszont kategorikus ítélettel súlyt.
És az is irritál, amikor egy gyereket így nevelnek, mert elveszik tőle a szabad választás és véleménye kinyilvánításának jogát.
A világot saját és nem egy kölcsönvett szemüvegen kell nézni.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

akarom kérdezni, hogy kérsz-e lektorálást a cikkeidhez. Teszett nagyon a kávés, de szerintem lehetne jobb is, ha esetleg több szem többet lát alapon dolgoznál. Találtam benne egy-két olyan pontot, ami biztosan nem nyomdahiba volt.
Félve kérdem persze, mert úgy veszem észre, h nem szereted, ha ilyesmibe ütöm az orrom.

bloodflower írta...

mér ki szereti? :-D
Melyik rész pontosan?