2009. január 4., vasárnap

Filozófia!

A filozófia egy zseniális tudomány. Miután a 21. századra minden más tudomány elvált tőle, és saját keretein belül tovább élt, a filozófia megmaradt, az átlagember által vélt haszontalan és felesleges tudományok olvasztótégelyének. Ami igaz, az nem igaz. A filozófia nagyon is gyakorlati tudomány. Amit eddig tanultam belőle, az az, hogy a mindennapi és pofonegyszerű tapasztalataimat a világról és az életről hogyan kell idegen szavakkal megspékelve mutatós köntösbe öltöztetni. Tehát hogyan beszéljek úgy egy egyszerű dologról, hogy azt más ne értse. :-)
Mondom, hogy zseniális!
( No persze nem csak ezt tanultam, de ez a legszórakoztatóbb oldala.)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Az a baj, hogy nem a saját gondolataidat kell visszaadnod a vizsgán. Gondolom Marxék is szerepelnek a tételek között, no ott, az én kis buta 18 é fejem csak nyomokban tudta visszavezetni, hogy akkor most mit is akart ez az ipse mondani. :D :(
Sajna nem mindenki olyan cuki, mint Aristote volt. Egyébként a filozófia valóban szimpatikus tudomány.

bloodflower írta...

Marx az nem lesz, most speciel metafizikát tanulok, trópusok, meg univerzálék meg partikulárisok. :-) Utána a logika jön.
Filótörin lesz Hume, Locke Husserl, Nietsche, Kant...
Marx megint kimaradt :-(

Névtelen írta...

asszem hjúmot ás lakot szerettem.
balga ifjúság.
a többire nem emlékszem.
máemint, h szerettem-e őket. :)