2011. január 9., vasárnap

Ne Mozizz!

Hát őőőő...
Így jár az, aki nem olvas utána annak, amit megnéz.
Nagyon sok problémám volt ezzel a filmmel. Az első, és legsúlyosabb, hogy a 2. percbe rájöttem, hoyg ezt én már itt láttam. Csak franciául, Sophie Marceauval és az volt a címe, hogy Anthony Zimmer.
A történet ugyanaz, a helyszínek mások, a dialógusok sablonosak, a főszereplők bárgyú tekintettel néznek egymásra, és sajnos látom is a szemükben, hogy azt kérdezik, most mit is kéne csinálnom?
Anthony, vagyis Anexander Pearce egy cuki tolvaj, aki gonoszoktól lopott sokmillió vagy milliárd dollárt, ki is számolja már. Az angolok és az oroszok is el akarják kapni, de mivel műtéten esett át, nem tudják hogy néz ki. Barátnője a kulcs, akit 2 évre magára hagyott, de most üzen neki, válasszon ki a Velencébe tartó vonaton egy balekot, aki akár hasonlíthat rá. Ez lenne Frank, a matektanár, aki első látásra belehabarodik Elise-be. Ezután megkezdődik a hajsza, mindenki Franket akarja, akiről (spoiler!!!!!!) a film x részénél derül ki, hogy persze Ő Alexander Pierce.

Az a zsánerfilm, ami a franciáknak jól áll, az amcsiknak nem. Én tudom, a franciák tudják, az amerikaiak az istennek nem tudják megérteni. Betenni Timothy Daltont 2x10 percben az Interpol főfelügyelőjének, szerintem gáz. Angelina Jolie-t eladni angol titkos ügynöknek még gázabb.
Ha én látom, hogy erre a szerepre Eva Green lett volna a tökéletes választás, akkor a producerek miért nem jöttek erre rá? Áhh, mindegy is. Persze a dialógusok pocsékba mentek, rossz helyen vannak a kiemelések, egyenetlen a film. A két színész között egy deka vonzerőt nem lehet érezni, és a velencei látvány az egyetlen, ami a film javára írható. Meg persze Angelina alakja, de csak akkor, ha nem az agyonoperált arcát mutatják.
Néha nem tudtam eldönteni, hogy a blőd szóviccek és az idétlen jelenetek mire jók.
Szegény Johnny még jó is lett volna, ha nem veszik olyan komolytalanul a szerepét...

Hatalmas csalódás volt sajnos. Főleg, mivel tudom, mennyire jó az eredeti. Izgalmas és meghökkentő, az embernek nem fáj, hogy magától jön rá a csavarra és a színészi játék is pompás. És el lehet hinni. MInden egyes kockáját.

Oh Istenem, ha legalább Eva Green játszotta volna Elise-t. Nem fanyalognék annyira...

12 megjegyzés:

Ab írta...

Hát ha tudja az ember, hogy amcsi remake, akkor eleve nem nézi meg. :) Az egyetlen amcsi remake, ami szerintem jól sikerült, az a Hanta-palinta (fr.) - Apám, a hős (am.), mondjuk Depardieu bácsi szerepelet mindkettőben.

bloodflower írta...

Én azért megnézem, főleg ha Johnny Depp játszik benne. De persze most nem tudtam, különben nem moziban néztem volna meg.
Az említettek közül Az apám a hőst láttam csak, sztem is jó volt.
A remake filmek közül még a True Lies - Két tűz között is jó volt, annak is francia az eredetije, és Thierry Lhermitte játszotta a Swarci féle ügynököt. :-DDDD

Ab írta...

Hmm, a True Lies az le se esett, hogy remake, pedog lattam mindkettőt. :) Nekem az amcsi verzió jobban tetszett, bár lehet, hogy csak Tia Carrera miatt. :)

bloodflower írta...

:-D

Nekem is jobban tetszett az amcsi. A franciák akciófilmben túl idétlenek.

Ab írta...

Mi az hogy a franciák akciófilben idétlenek?
És a Profi? Vagy a 36? A Nikita? Igen csinálnak egy halom akció vígjátékot, de azért nem csak lajtos akciójuk van. :)

bloodflower írta...

na jó a Profi meg a Nikita.
A 36, hááát...
:-)
Na jó, ez 3. Mondj még!
Mert ugye tudjuk, mennyi filmet gyártanak a franciák. Nekem cska az a bajom, h az akcióban szeretem a komolyat. Az amcsik tudnak komolyak és viccesek lenni egyszerre, h az ne legyen zavaró. A franciák nem, mert ha ilyet csinálnak, akkor az blődbe megy át.
Ja, bocsánat, végül is nagyon szigorúan véve a Jaguár is ide vehető. Bár az inkább kaland, mint akció.

Ab írta...

Pl az Anthony Zimmer? :) Szállító, Gyors meló, Párizsból szeretettel, Elrabolva, B13, Michel Vaillant, Leon a profi, A pók fészke, régen pl Alain Delon bácsi nagy "akció" filmsztár volt.
Francia akcióvígjátékokban az a jó, hogy azon lehet röhögni. Az amcsi akciófilmeken mostanában csak sírni tudok, hogy hogy tudnak ilyen gyenge filmet produkálni. :)

bloodflower írta...

Oké, meggyőztél. ezek közül nem mindet láttam, és ezek szerint hiányos a tudásom francia akció terén. :-D
Látod, meggyőzhető vagy :-)

Ab írta...

Én tudom, hogy meggyőzhető vagyok. :P

bloodflower írta...

Ez az én szövegem :-)

Ab írta...

De rosszul írtad. :P

bloodflower írta...

Aham, tényleg :-D