2008. október 11., szombat

Ma...

Na meg volt a suliadagom.
Pozitívumok:
Filmes órán azt a feladatot kaptuk, hogy vizsgaidőszak elejére le kell adni az Országúton című film egy 5-7 perces kiragadott jelenetéről egy elemzést. Izgi nagyon. Néztünk soksok jó kis filmrészletet. Jó volt a művtöri meg a filozófia diszciplinái óra is. Még csak 3x találkoztam az osztálytársaimmal, de közülük egy lánnyal nagyon jóban lettünk. Ő is vízöntő, szerintem szerepet játszik benne, hogy ilyen jól egymásra tudtunk hangolódni. Kaptam tőle Szívek szállodája 6. évadot, én meg hoztam neki régi filmeket. És kaptam tőle megint meglepialmát :-). Együtt szerencsétlenkedünk a suliban, ami jobb, mint egyedül.
És minden sulinap után, ha mindketten maradunk, levisz a HÉV-hez, hogy ne kelljen 15 percet gyalogolnom. :-))))
És úgy néz ki, leközlik a cikkeket, amiket írtam a ZSKF-es lapban. Életem első publikálása a nyomtatott sajtóban. Valahol el kell kezdeni.

Negatívumok:
A filmes csávó újfent gyenge órát tartott. 3 órán keresztül szarozott egy olyan témával, amit nem mellesleg én a filmes felvételikre már bevágtam, másrészt meg 3/4-ed óra alatt le lehetett volna adni. A rekordja az, hoyg két értelmes szó között 4 db "őőőő" nyögést tud hallatni. Az átlag az, hogy 2 db értelmes szó, 2 db nyögés.
A vallástörténetes bácsi is csak reprezentatív jelenség volt az óráján. Jószándékú, de nem nagyon akarja túlzásba vinni. Aranyosan felirja a táblára az összes értelmetlen szót, hogy úgy tűnjön, jegyzetel. Amikor pl. azt mondta, hogy a vallásfilozófiával szinte minden mérhető, akkor szépen felírta a minden szót :-)
Amikor filmes óráról jöttem ki, megkérdeztem egy srácot, akinek volt laptopja, hogy wifi-vel netezett-e. Azt mondta nem, ezek "köcsögök", ha van is a termekben, le van tiltva. A fejemben azt válaszoltam neki, hogy örüljön, hoyg ezek a "köcsögök" megengedték, hogy ide jérhasson kommunikáció szakra. Mert apuci meg anyuci valószínűleg nem fogja mindig finanszírozni az Audi Cabriót, Nissan Minit vagy a piros BMW-t. Mert olyannak látszott. Aztán mondta, hoyg majd szól, ha valahol esetleg mégis be tudná fogni. Megköszöntem, és elmentem.
Úgy megráznám ilyenkor az ilyeneket, hogy gondolkodjanak egy kicsit.

Amúgy fárasztó ez a reggel 8-tól este 8-ig dolog. :-P Lóg a nyelvem...
Megyek aludni...

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

olyan nagyon kritikus vagy másokkal. szerintem jó játék beleképzelni magad a másik helyébe, és végiggondolni, hogy mi magyarázhatja, hogy éppen úgy viselkedik, ahogy.
A fiatal előadósrác valószínüleg azért van ott, ahol, mert valamit nagyon tud, csak még nem rázódott bele a tudás átadásába. Ettől függetlenül koncentrálj arra, hogy van mit tanulnod tőle. Biztos vagy benne, hogy te (már elsőre) jobban csinálnád? Kívülről nézve minden könnyebbnek tűnik.

Valahol azt olvastam a napokban, hogy a kritikus nem azért kritizál, mert ez az életeleme, hanem azért mert ez a munkája. Ne dolgozz mindig. :)

Névtelen írta...

ja, és az, hogy olyan dolgogról beszélnek, amiről már tudsz/tanultál, általános velejárója a felsőoktatásnak. Ez azt jelenti, hogy jó helyen vagy, itt beszélnek azokról a dolgokról, amelyek érdekelnek, amivel foglalkozol, foglalkoztál. Biztos vannak olyanok is, amiről még nem hallottál.

Nehéz belőni egy teremnyi ember előzetes ismereteit, lehet, hogy másnak az az új, amit te már hallottál és az az ismert, ami neked új.
Ne feledd, ezek bevezető előadások, ahol az alapokat kell lehelyezni. Az alap pedig alap, függetlenül attól, hogy ki mennyit hallott már róla, nem lehet kihagyni.

Pl. aki nálunk tisztességesebb filozófiaoktatást kapott gimiben, bizonyára sűrűn ásítozott a barlanghasonlat alatt.