2008. május 17., szombat

Biegelbauer Pál írásaiból!

Az adás törvényei:


1. Csak szabad létező adhat.

2. Minden adás - ajándék.

Tehát ingyenes és viszonzást nem igénylő.

A viszonzás megsemmisíti az adás

lényegét. Cserévé silányítja.

3. Minden adásban önmagamat adom.

Ha nem "én" vagyok a tárgy,

ha nem "én" vagyok a cselekvés,

üres díszdobozt adtam. Cselekvésem a lét

malomköveinek üresjárata.

4. Minden adásban létem teljesedik ki.

Minden adás révén szegényebbé válok,

ám a szeretetben gazdagodom.

5. A folyamatos adás - áradás.

Minden egyes adás a teljesség fényének

villanása,

az áradás - a folyamatos ragyogás.

6. Csak a jót lehet adni.

Rosszat - lehetetlenség.

Mert a rossz - hiány, a nincs, a nemlétezés.

És ami hiány, ami nincs, az nem adható.

A rossz - adáshiány.

A rossz - áradáshiány.

A rossz: az adás fényvillanásai közti

sötétség.

7. Akkor vagyok, amikor áradok.

Az adás aktusai valóságom apró

megnyilvánulásai.

Az adások közti szünetek megvalósulásom

ígéretei,

fényre váró sötétség, áradáscsend.

A gonoszság elleni hatékony védekezés:

nem védekezni, hanem:

- tudni, hogy minden ellenünk irányuló

rossz szándék forrása a másik "semmi ágán

hangtalan vacogó" sebzett szívének torz

jajkiáltása;

- tudni, hogy minden veszteség csak

látszólagos, mert a valóság síkján semmim,

senkim nincs,

hogy éppen ezért vagyok szabad, mert

nincs veszítenivalóm,

hogy ami valójában az enyém - a lét

teljessége elvehetetlen, elveszíthetetlen,

hogy a valóságban végtelenül,

és kifoszthatatlanul gazdag vagyok,

hogy ez a gazdagság csak adható,

de el nem vehető.

Hogy minden fenyegetés csak hazugság,

hogy ami elveszíthető, ami elvehető,

annak elveszítése és elvétele révén

nemhogy szegényednék,

hanem valós gazdagságom

felismeréséhez jutok közelebb;

- tudni, hogy minden "ellenpraktikával"

csak a fenyegető hiányt növelem, nem

megoldom a bajt, hanem gyarapítom - mert

a harccal megvalósítom;

- tudni, hogy a hiányt csak a "vannal"

tölthetem be, hogy a rossz szándék mélyén

alig hallható könyörgést: ,,szeress engem"

csak a másik felé fordulásom teljesítheti,

hiányát a létem, önmagam őfelé árasztása

töltheti be.

Nincsenek megjegyzések: