2011. szeptember 21., szerda

Jegeskávé tesztek!

Ma voltam a Hilton szálló egyik termében konferencián. Kapcsolatokat építettem a nagybátyám révén. Igazán érdekes volt. Ezt leszámítva semmi erőm nincs, nagyon nyom az idő, és a mára tervezett önéletrajz fordítés elmaradt. Sajnos nehezemre esik beletörődni, és hogy ne legyen bűntudatom, ha nincs erőm valamihez. De mára kimenőt adtam magamnak, uh nincs nyavalygás.

No de most. Bár vége a nyárnak, valamilyen rejtélyes oknál fogva több jegeskávét is felfedeztem a boltok polcain. Szám szerint 3 kávé rövid tesztjével telítem a blog mai bejegyzését.



A Meggle márka a tej, kakaó és egyéb tejtermékek után a jegeskávé kínálatot erősíti termékével. Fogyára 260 forint, ez a normál, 250 ml-es kiszerelés ára, van, ahol kevesebb, van, ahol több. Mindenesetre szerintem az árat vihették volna lejjebb is. A csomagolása teljesen márkahű, kék-fehér színvilág, a képen hívogató kávébab szemek pottyannak éppen a kész kávéba. Hát igen, a gyengébbek kedvéért, gondolom, hogy nekeverjük össze a tejjel vagy a kakaóval vagy urambocsá, a vajjal. :-D
Én személy szerint nem szeretem, ha fogyasztóként csekély értelműnek néznek, de ám legyen. ;-)
A külcsín után a belbecs egy kissé meglepett. Számítottam egy kissé vizes, visszafogott ízre. A hozzávalókban a legnagyobb százalékban tej található, de van benne karamell és étkezési só is. Nos azt hiszem a karcos íz jó részét ez a kettő adja. Meg lehet szokni, de még hűtve is elég erőteljes az első korty, és jó darabog karcolgatta a torkomat, miután lenyeltem. Állítólag valódi kávékivonat van benne, el is hiszem, de hát egy jegeskávénál ez is a cél, úgyhogy az információtól nem dőltem hanyatt. Nem rossz, ittam már kellemetlenebbet is, mondanám, hogy 10-ből 6 pontot érdemel.
Nálam még mindig a Completta kellemes, símogató, tejszínes íze a nyerő, a Meggle jegeskávéja eggyel több terméket tesz a polcra, minőségben hagy még némi kívánnivalót maga után.



A következő tesztalany a Rauch márka kiadása. Tudom, nekem is furcsa volt elsőre, hogy a gyümölcslé márka egy jegeskávés műanyag flakonba költözött, de igazság szerint egészen jó döntésnek tartottam, miután megkóstoltam.
A csomagolás nagyon dizájnos, nekem bejön a kis kézreálló flakon. A szabványűrtartalom, vagyis a 250 ml teljesen elégségesnek bizonyult.
A Cafemio fantázianevű termék kétféle ízt kínál, egy capuccinot és egy macchiatot. Utóbbit kóstoltam én, amelynek íze kellemes, lágy, kissé erőteljes hatást kelt. Jó inni, tökéletesen oltja a szomjat ez a főleg tejes íz. Ez a mennyiség éppen elég ebből az italból, mert őszintén szólva nekem az utolsó kortyok kissé töménynek hatottak már. Hűtött állapotban fogyasztandó, úgy nem érezni annyira a töménységet. Nagy az energiatartalma, konkrétan laktatott, ami egészen érdekes, mert eddig csak a Completta kávéja volt rám ilyen hatással. Az ár egy picit borsos, 300.- körül volt a fogyára a hűsítő löttynek, ami azért mondjuk ki, kissé drága egy ekkora mennyiséghez képest.
Zárás után érkezett a hír, létezik egy harmadik, Caramell ízesítés is. :-D



A jegeskávéteszt következő áldozata a MUH Eis-Kaffee. Ha jól emlékszem, mert a blokkot már sajnos elvesztettem, 250 pénz körül mozgott. Sajnálatos módon a fél literes kiadás igazi pocsékolás. Egy újabb német márka, ami megutáltatta magát velem. Nos az egyetlen jó dolog benne a szívószál. Borzasztó vicces és aranyos, hogy 2 helyen van benne hajlítható rész. Nagyon praktikus, mert így nem csepeg ki a beleszívott lé, ha mondjuk leteszem valahova, mint más kávéknál, ahol a szívószál feje mindig lefelé áll.
Szokásos fantáziátlan csomagolás, fél literes kiszerelés, és a dobozon egy plecsni, amely szerint a kávé megnyerte a 2009-es nem tudom milyen díjat. Jujj.
Az összes többi tulajdonsága borzasztó. Zsírszegény tejből és instant kávéból készült. Az első korty után az jutott eszembe, hogy kőolajat tettek bele, nem kávét. És a második után is sajnos. Azt kell mondjam, szégyellem magam, de ki kellett öntsem, mert számomra ihatatlan. valószínűleg valakinek bejön a zsírszegény tej, de az íz semmit nem javul ettől a ténytől. Hát a rossz ról ennyit, kár szépíteni. Sajnos a mosogatóban landolt a tartalom.

Nincsenek megjegyzések: