2011. április 19., kedd

Világosodj meg!

Rájöttem arra, hogy bár egyeseknek igaza lehet, önbizalom hiányos is lehetek, intellektuálisan azonban nem vagyok az. Tisztában vagyok azzal, mit tudok, és az nem kevés. Nem titkolom a hiányosságaimat, de érdeklődő és tanulékony vagyok, és szeretem a kihívásokat. Az agyam elemző, a nagy részegységeket tudom kisebbekre bontani.

Akinek intellektuálisan van önbizalom hiánya, az az olyan emberek társaságában, akiket ő saját maga (ez fontos) okosabbnak, intelligensebbnek, tanultabbnak értékel, rosszul érzi magát. Az átlagos entellektüel ember az ilyen egyének társaságában feltöltődik, az önbizalom hiányos lehangolódik, rosszul érzi magát. Úgy érzi a másik fitogtatja a tudását, becsmérlő szavakkal illeti, nagyképűnek titulálhatja, és folyton azt érzi, mintha a másik a jelenlétével, mondanivalójával éreztetné azt, hogy ő mennyivel kevesebb nála. Ha a másik ember az adott öbhiányos emberrel szorosabb kapcsolatban van, akkor az öbhiányos ember olyan helyzeteket alakít ki, hogy maga alá rendelhesse a másikat. Ilyen emberrel szemben tudatosan elnyomja magában a gondolatot, hogy esetleg félreértet valamit, hibázott, vagy valamit nem tud, nem ismer, és mindig abból a gondolatból indul ki, hogy a másik téved.

Furcsák az emberek...

2 megjegyzés:

Ab írta...

Van az a mondás, hogy nem mind1, hogy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik. Az összes okoskodó hülye öbhiányos?

bloodflower írta...

Szerintem igen. Az okoskodással el akarnak vmit rejteni.