2007. december 7., péntek

Gondolatok!

Kissé zilált lelkemet megnyugtatandó, elmentem masszázsra. Azt hiszem a masszőrnőm, aki egy jó barátnőm is, szinte az egyetlen ember, aki a lelki fejlődésemet maradéktalanul segíti. Olyan helyzetben vagyunk, hogy sokkal őszintébben tud velem beszélgetni, mint bárki más. Hatással van rám, de nem erőteljes hatással. Ismer. És látta, hogy megváltoztam, felnőttem, az egészségem egy rossz szintről a szinte tökéletesre fejlődött, és ez részben neki is köszönhető. Meghallgat, és tudom, hogy ő tényleg olyan választ ad a kérdéseimre, amelyre nekem szökségem van. És nem a félelmei, a környezet rá gyakorolt hatása miatt adja a választ, hanem azért, mert nekem ezt kell hallanom. Olyan, mintha közvetítene valami és énközöttem.
Jó érzés tudni, hogy van mellettem egy olyan ember, amilyen én vagyok sok más embernek.

Apropó, őszinteség. nem igazán értem ezt a dolgot. Sok ember mondta nekem, hogy bizonyos témákról őszintébben, nyíltabban, kendőzetlenebbűl lehet velem beszélni. De ha ez így van, akkor az emberek mégsem az őszinteségre vágynak. Azt vettem észre, ha elmondom az embereknek őszintén, hogy szerintem mit kéne tenniük, vagy a véleményemet, akkor begubóznak. Például tanácsot adok valakinek, elemzem a helyzetet, és kiderül, hogy az illető pontosan tudja, mit kéne csinálnia, talán még tudatában is van ennek, mégsem teszi. Akkor miről beszélünk? Most akkor egósimogató sajnálkozás kell az embereknek, vagy igazi tanács egy megoldandó problémára?

Az emberek utálják, ha megmondják nekik az igazat. De miért? Fura. Én szeretem, mert ezzel tanulok. ha nem is mindig tanulok, de törekszem rá. De azt végképp nem tudom megérteni, miért jó egy tócsában topogni egy helyben... ?

Nincsenek megjegyzések: