2010. augusztus 1., vasárnap

Jegeskávé teszt 1.

Túl vagyunk a nyár jelentős részén, néhány nagyon, és pár kevésbé tikkasztó napon.
Az egyik szenvedélyemmé vált a jegeskávé, mindenhol ezt iszom, és a dobozos változatokat is nagyon szeretem. Most egy kis ízelítő, mi az, amit kipróbáltam, hogy ti is tudjatok válogatni.

Minőségi jegeskávét én otthon tudok csinálni. Ami egy fokkal "rosszabb", az az éttermek illetve kávézók kínálata. Ebben a verzióban az a kellemetlen, hogy ha kérsz egy jegeskávét, nem tudod, mire számíthatsz. Biztosan lesz olyan hely, amely ki fog ábrándítani, nem is azért, mert mondjuk rossz, amit felszolgálnak, hanem egyszerűen azért, mert nem az, amit vártál. A jegeskávé lényege a hideg és édeskés, tejszínes íz. Ha valaki gyors felfrissülésre, és nem a szép tálalásra és a hosszú italozgatásra vágyik, akkor a dobozos jegeskávét választja. A látványt csak a doboz designja adja, ebben a formában inkább az íz a lényeges.

Az első körben tehát a dobozos változatokról írok

1.
Milli Jegeskávé

Ezt a fajta dobozos italt mindenhol lehet kapni a kakaó és a tej kíséretében. Pékségekben, gyors falatozókban, és közértekben, nagyobb boltokban is. Általában, ahol van választék, ott ilyen mellett másfajtát is tartanak, de ha nincs, a Millit biztos megtaláljuk minden bolt polcán. Kinézetre össze lehet keverni az előbb említett kakaóval, mert a doboz hasonló. Érdemes figyelni!
Nekem ez az ital volt az első, amit kipróbáltam. Szerettem, mert kellemes, édes íze van. Sajnos egy idő után elegem lett belőle. Túl nagy a cukortartalma, és ha éhgyomorra iszom, akkor még jó, de egyéb esetben eltelít, és kellemetlen érzetet ad. A kávé íz nem teljesen érződik benne, inkább egy felhigított, tejszines eszpresszóra emlékeztet, soksok cukorral. Én nem voltam vele teljesen megelégedve, főleg, hogy később lett viszonyítási alapom. Azonban a szükség nagy úr, és mivel ez a márka mindenhol megtalálható, ha nincs más, ezt is szivesen kortyolgatom. Nem nagyon van koffein tartalma, inkább az élvezet kedvéért lehet inni. Ha valaki fel akar ébredni, ne vegye meg!
Régen 160.- volt, most van, hogy egy fém kétszazas is lehet az ára. Jobb helyeken azért tartósan 200 alatt adják.

2.
Completa Café To Go

 Személyes kedvencem ez a Completa kiadás. A csomagolása nagyon szép, a márka színeit viszi, és jó inni egy olyan dobozból, ami ilyen szépre sikeredett. Bár a névben a francia és angol szavak keverése kissé elbizonytalanított, lévén figyelmetlenségről árulkodik.
Eléggé ritka fajta ez a jegeskávé, nem mindenhol lehet kapni, pedig megérdemelné a nagyobb figyelmet. Ízre selymesebb, kávészerűbb, mint a fent említett társa. Valamennyi koffein is talá van benne, mindenesetre nekem legalább kétszer segített, amikor kávé kellett, de nem vágytam semmi melegre. Kevesebb cukor van benne, ami jó pont. Viszont legalább annyi tartósító. Ez az az ital, amit szivesen megveszek, és itthon egy kis tejszínhabbal és jéggel feltubózok. Nálam 5 pontot kap az 5-ből. :-)
Egy hangyányit drágább, mint a Milli kávéja. 200.- közeli árban mozog.
3.
Elsdorfer kávék


Ebből a márkából többfajta is létezik. Cappuccino és Latte Macchiato is található a polcokon, én többről nem tudok, de mondjatok ellent, és keresgéljetek! A csomagolás nagyon dekoratív, és jól eltalált a grafika, végre egy márka, ami nem a már kész, pohárban lévő tejszines jegeskávét mutatja, hanem pár kávészemet leöntve lével. Nekem tetszik. Színkódos az íztől függően, barna a cappuccino, karamell színű a latte macchiato.
A Latte Macchiato kis csőrös változatát volt szerencsém kipróbálni először, aminek nagy előnye, hogy visszazárható. Kellemes csalódás volt, mert bár édes, de a cukor nem tolakodó, helyet, sőt, főszerepet kap a kávé íz. A tejes változatban a tej kellemesen lágy, és TÉNYLEG tejeskávé hatása van, vagyis nem kávé sok tejben, hanem egyenlő arányban osztották el. Viszonylag kevés tartósító szer van benne, talán egy kicsit nehezebb íze van mint a Completa márkának. Igazi kávé íze van, bár kávékivonatot nem sokat tartalmaz. Mint ahogy a dobozos italok egyike sem. Mindamellett nem von le semmit az értékéből, kellemes, fogyasztható innivaló a meleg nyári napokra.

4. Eiskaffe


Borzasztóan kaparós és tolakodó íz. Biztos ez is ízlik valakinek, de még nem találkoztam azzal az emberrel. Ennek ellenére sok bolti polcon találkoztam már ezzel a kávéval. Papír- és fémdobozos verziót is lehet itthon kapni. Nem is tudom eldönteni, hogy a cukros íz, vagy a rossz kávé mellékíze zavar jobban. Nem valami kellemes, és én drágállottam is, az ára mindenhol 200.- felett van.

Nos, egyelőre ennyi, még ha találok más márkát, azt is kipróbálom, és összegyűjtök egy újabb bejegyzésre valót.

3 megjegyzés:

nia írta...

Korábban még soha nem ittam ilyen italokat, de ezek után kipróbálom majd, ami tetszett neked. :)

bloodflower írta...

egy párszor érdemes kipróálni, és garantáltan jobb, mint az energiaitalozás

nia írta...

Ebben biztos vagyok. Főleg, ha még vanillia fagylaltot is "talál a fagyasztóban" hozzá az ember. :D