2010. augusztus 1., vasárnap

Amit én csinálok!

Jegeskávé az én verzióm szerint.

Mivel szerintem a jegeskávét az emberek általában az élvezet kedvéért isszák, ezért én sok tejjel szeretem.
Egy kevés friss kávé az alap. Ez lehet instant, de én inkább a főzött presszó kávét szeretem. Ez egy kisebb csészényi adag. Nagy pohárba szoktam önteni a kávét. Alulra egy réteg méz kerül, ezzel szoktam a cukrot helyettesíteni, hogy ne legyen olyan darabos. Utána öntöm bele a pohárba a kávét, amit előzőleg lefőztem, így a méz, ami alapból nehezen olvad, a meleg kávétól könnyebben válik folyékonyabbá. A mézre és a kávéra tejet öntök, hogy a pohár háromnegyedét betöltse. Utána jól összekeverem, hogy halvány barna színe legyen. Vanília fagyit szoktam ebbe a keverékbe tenni, egy gombóccal, utána pedig 2 darab jégkockát. Ha van tejszínhabom, akkor teszek a tetejére. Én a Hulalát szeretem, mert növényi alapú, és nagyon jó keményre lehet felverni. A tejszínhab tetejét megszórom csokireszelékkel, vagy egy kevés csokiöntetet teszek rá. Esetleg ízlés szerint fahéjat vagy kakaót szórok a tetejére. Már csak egy szívószál hiányzik, aztán jöhet a jeges élvezet.

Nos ez az én verzióm, de szivesen hallgatok meg más ötlete is. :-)

1 megjegyzés:

nóri írta...

ez eléggé jól hangzik:-)